CENTRE DE DIA PER A PERSONES AMB PROBLEMES DE SALUT MENTAL “SANTOS ANDRÉS Y SANTIAGO”

Recurs propietat de la Fundació SASM gestionat mitjançant concert social amb la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

DEFINICIÓ

Recurs especialitzat d’atenció integral i individualitzada a persones amb problemes de salut mental greu i necessitats de suport extenses o generalitzades.
Aquest centre té com a objectiu desenvolupar processos de recuperació individualitzats i integrals que afavorisquen l’adquisició i recuperació de les habilitats i competències personals i socials que cadascuna de les persones usuàries requerisca per a mantindre una estabilitat funcional i donar suport al seu projecte de vida i la seua inclusió social, des d’un treball de planificació centrat en la persona i fomentant la seua capacitat de decisió i gestió de la seua vida personal, potenciant l’apoderament de les persones. Al seu torn, proporcionarà suports directes en l’entorn familiar que permeten a la família o unitat de convivència, la millora de l’atenció del seu familiar en aspectes de salut, funcionament de la persona i sociofamiliar i coordinació amb altres serveis de suport locals, evitant, en la mesura que siga possible, la seua derivació a atenció residencial.

20 PLACES

Persones amb edats compreses entre 18 i 65 anys amb problemes de salut mental greu i que necessiten un suport específic, estructurat de manera continuada, per presentar severes dificultats en el seu funcionament autònom i en la seua inclusió sociolaboral. Les persones que superen els 65 anys podran romandre en el centre fins que el seu estat físic o mental li ho permeta i l’equip tècnic valore la seua idoneïtat.

2024 07 09 Fundacion SASM 0253 scaled

ACCÉS

L’accés al centre tindrà lloc mitjançant proposta de derivació del servei de promoció de l’autonomia o el servei de prevenció i intervenció amb les famílies de l’atenció primària de caràcter bàsic, prèvia elaboració del pla personalitzat d’intervenció social per part de la persona professional de referència i la realització, si és el cas, d’una valoració conjunta amb la comissió d’intervenció social.
L’accés des de l’àmbit sanitari, judicial o policial es durà a terme mitjançant comunicació de les necessitats detectades als serveis socials d’atenció primària de caràcter bàsic. Podran realitzar-se proposades de derivació des dels centres de recuperació i inclusió sociolaboral (CRESOL). Per a l’accés hauran d’estar en tractament en la unitat de salut mental i en la unitat de conductes addictives, en els casos que presenten patologia dual.
Per a accedir des dels diferents àmbits és necessària la resolució de plaça de la Vicepresidència 2a i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

CERTIFICACIONS

– En este recurs contem amb el Distintiu de compromís antiestigma por l’entitat Obertament.

Camin de les Cendroses s/n, 46410 Sueca (València)
Tel. 961703030 / dmarques@fundacionsasm.org